Munkavállalók, akik az otthoni munkaadójuknak dolgoznak külföldön
A határokon átnyúló szolgáltatások uniós alapelve és ezek szabályai lehetőséget biztosítanak arra, hogy a munkáltatók munkavállalóikat ideiglenesen másik tagállamba küldjék ki munkavégzés céljából. A külföldi munkavégzés ideje alatt a munkavállaló
kiküldött munkavállalónak minősül, és ennek a jogállásnak megfelelő szabályok vonatkoznak rá a munkakörülmények és egyes jogosultságok tekintetében.
Az Európai Unión belül a kiküldött munkavállalókra a
fogadó ország foglalkoztatási szabályai és
feltételei vonatkoznak a következők tekintetében:
-
minimálbér: a fizetés nem lehet alacsonyabb a helyi minimálbérnél vagy az ágazatára vonatkozó kollektív szerződésekben rögzített bérnél;
-
maximális munkaidő és minimális pihenőidő;
-
munkahelyi egészségvédelem és
biztonság;
-
az ideiglenes munkaerőt közvetítő ügynökségeken keresztüli munkaerő-felvételre vonatkozó feltételek;
-
a várandós nők és a fiatalok foglalkoztatásának feltételei;
-
az egyenlő bánásmódra vonatkozó és más diszkriminációellenes szabályok.
A kiküldetés ideje alatt (legfeljebb 24 hónapig) a munkavállaló a kiküldő állam társadalombiztosítási szabályainak hatálya alatt marad, a járulékot is ez alapján kell fizetnie a munkaadójának. A munkavállalót a kiküldő munkáltatónak a kiküldetés során folyamatosan kell foglalkoztatnia.
A Magyarországról kiküldöttek részére a magyar társadalombiztosítási jogviszonyt a munkáltató székhelye szerint illetékes kormányhivatal az
A1 jelű nyomtatvánnyal
igazolja, amely a járulékfizetés tényének igazolása a fogadó ország számára.
További tájékoztatók
|
Hasznosnak találta az információt? Kérjük, hogy mondja el
itt! |
Frissítés: 2020. december 12.